بهره برداری از طرح حمل ریلی گندم کردستان به سایر نقاط کشور

طرح حمل ریلی گندم کردستان به سایر نقاط کشور از امروز به بهره برداری رسید.

جمال صالحی نماینده شرکت بازرگانی دولتی در کردستان در مراسم افتتاح طرح یاد شده با اشاره به اینکه در وضع موجود در ساعت، ۱۰۰ تن بارگیری انجام می شود گفت: امروز تست آزمایشی بود چون حدود یک ماه به فصل برداشت مانده است و باید تلاش کنیم در این فصل شاهد کمترین مشکل در حمل ریلی گندم باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان هم اظهار کرد: طبق برنامه ریزی قرار است در این ایستگاه، سال اول حدود ۸۰۰ هزار تن کالا جابجا شود که اکنون ۴۰۰ هزار تن قرارداد حمل سیمان بسته شده است و از ایستگاه دوسر حمل و نقل صورت می گیرد.

کیومرث حبیبی افزود: از جمله کارهای مورد توجه دولت، اتمام پروژه‌هایی است که نفع آن برای مردم مستلزم بهره‌برداری بوده و این مهم در این دولت با جدیت دنبال شده است.

وی در ادامه به ایستگاه راه آهن همدان- سنندج اشاره کرد و گفت: با تمام اقدامات انجام شده در زمینه کاهش حوادث جاده ای، استان کردستان سیستم حمل و نقل مناسبی ندارد و نیازمند اقدامی اساسی در این حوزه هستیم.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان بر لزوم گسترش سیستم حمل ونقل ریلی و هوایی در استان تاکید و اضافه کرد: در این زمینه، گام های خوبی در استان برداشته شده است و در چند ماه اخیر ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در راستای توسعه حمل و نقل ریلی به استان اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه آهن سنندج تخصیص یافته است که طی روزهای آینده به پروژه تزریق خواهد شد.

حبیبی اظهار کرد: استان کردستان یکی از پرحادثه‌خیزترین جاده های کشور را دارد و با تحولات انجام شده، آمارهای خوبی از لحاظ کاهش رشد کشته های جاده ای داشته ایم اما این سیستم حمل و نقل ریلی با ۲۰ واگن، هزار تن کالا جابجا می کند.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان دنبال کاهش سایر سیستم های حمل و نقل و از بین بردن آنها نیستیم، گفت: راه آهن استان کردستان که روزهای سه شنبه و جمعه مسافر جابجا می کند، تا امروز یک روز تعطیلی نداشته ولی تاخیر در حرکت اتفاق افتاده است.

برچسب ها: گندم ، حمل ، قطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.